"Better Living" program

"Better Living" program jedanaestogodišnji je plan djelovanja kojim Electrolux nastoji oblikovati bolji i održiviji način života diljem svijeta. U središtu programa nalazi se popis 100 odvažnih mjera koje smo se obvezali poduzeti do 2030. godine, i neprestano se proširuje. U tim se mjerama ogleda naša predanost četirima jasnim ciljevima koje smo definirali u sklopu kategorija bolje prehrane, bolje njege odjeće, boljega prostora doma i bolje tvrtke.

 

PROČITAJTE VIŠE OVDJE

100 mjera

U samome srcu "Better Living" programa nalazi se popis mjera koje smo se obvezali provesti tijekom jedanaest godina. Taj će se popis s vremenom proširivati: do 2030. godine na njemu će se nalaziti 100 mjera, a svaka će od njih biti korak na putu prema našim četirima glavnim ciljevima.

Te mjere podrazumijevaju suradnju s partnerima, stručnjacima u industriji, istaknutim nosiocima promjena – pa čak i drugim robnim markama – diljem svijeta. Naime, kad naš pogled ne bi sezao dalje od nas samih, mogli bismo zaboraviti na dalekosežne promjene.

Saznajte više

Ciljevi za 2030. godinu

Bolja prehrana

Težimo potaknuti više ljudi da usvoje prehranu koja čini dobro ljudima i planetu. To znači da težimo poboljšati prehrambenu vrijednost onoga što ljudi jedu pokazujući pritom kako uvođenje održivijih namirnica u prehranu – posebno onih biljnoga podrijetla – može biti izvor užitka. Usto na svaki mogući način želimo pridonijeti smanjenju količine prehrambenoga otpada.

Cilj za 2030. godinu: pobrinuti se da održiva prehrana postane najpoželjniji izbor.

PROČITAJTE VIŠE

Bolja njega odjeće

Modernizacijom tehnologije za njegu odjeće i poticanjem boljih navika njege svih tkanina nastojimo produljiti prosječni životni vijek odjeće uz smanjenje ekološkog utjecaja njege nakon kupnje do 50 posto. Usto želimo pridonijeti održivijim modelima modne potrošnje. 

Cilj za 2030. godinu: Pobrinuti se da odjeća traje dvostruko dulje uz upola manji utjecaj na okoliš.

PROČITAJTE VIŠE

Bolji prostor doma

Radom na postizanju toga cilja ubrzat ćemo razvoj rješenja kojima će više ljudi prostor svojeg doma moći učiniti zdravijim na održiviji način. 

Cilj za 2030. godinu: Učiniti domove zdravijima i održivijima uvođenjem pametnih rješenja za zrak, vodu i podove.

PROČITAJTE VIŠE

Bolja tvrtka

Odgovornijom proizvodnjom, nabavom sirovina i rješenjima svoju proizvodnju težimo učiniti klimatski neutralnom, uz što želimo da naše tvornice budu bez otpada. Svoje proizvode želimo razvijati u skladu s ciljevima UN-a za djelovanje u području klime i težit ćemo ponudi poslovnih modela i dizajna proizvoda koji omogućuju optimalnu upotrebu resursa.

Cilj za 2030. godinu: Pobrinuti se da naše poslovanje bude klimatski neutralno i kružno.

PROČITAJTE VIŠE

Izvješće o boljemu življenju

Svjetsko istraživanje stavova korisnika i izazova povezanih s održivim življenjem

One man & woman

Predstavljamo vam intuitivno kuhanje.

Proizvodi u našoj novoj kuhinjskoj liniji toliko su intuitivni da uopće ne morate razmišljati. Umjesto toga, možete se usredotočiti na okuse, obitelj i prijatelje. Za bolji način života. Dizajnirano u Švedskoj.


Bolja prehrana

Kada je riječ o našemu zdravlju, hrana je nesumnjivo ključni čimbenik. Ništa manje ključna nije ni kada je riječ o zdravlju našega planeta jer je prehrambena industrija zaslužna za trećinu svjetske potrošnje energije i više od 20 posto emisija*. Stoga je još šokantnija činjenica da se 30 % kupljenih namirnica baca** iako devetina svjetskoga stanovništva svake noći na spavanje odlazi prazna želuca***. Upravo zato želimo pomoći ljudima da počnu donositi bolje prehrambene odluke koje ne zahtijevaju nikakav napor te su izvor užitka.

* Izvor: UN-ovi ciljevi održivoga razvoja, 2018.
** Izvor: UN-ovi ciljevi održivoga razvoja, 2018.
*** Izvor: Food Aid Foundation

Saznajte više

Cilj za 2030. godinu: pobrinuti se da održiva prehrana postane najpoželjniji izbor

Težimo potaknuti ljude da jedu, dobavljaju i obrađuju namirnice tako da to čini dobro ljudima i planetu – a da se pritom ne odreknu užitka.

Glavna područja djelovanja

Kako bismo postigli svoj cilj, nastojat ćemo poticati inovacije proizvoda, obrazovati korisnike, provoditi daljnja istraživanja i sklapati korisna partnerstva. Kada je riječ o boljoj prehrani, ovo su područja djelovanja na koja se želimo usredotočiti:

  • Želimo učiniti sve što možemo kako bismo smanjili količine otpada od hrane.
  • Želimo potaknuti ljude na prehranu koja se u većoj mjeri temelji na namirnicama biljnoga podrijetla.
  • Želimo smanjiti gubitak hranjivih tvari iz namirnica.
  • Želimo unaprijediti iskustvo održive prehrane boljim okusima, teksturama i bojama.
  • Želimo pridonijeti tomu da se sve te promjene lako uklope u svakodnevni život.

„Neprestano radimo na pronalasku boljih rješenja za očuvanje namirnica. No održiva prehrana podrazumijeva i promjenu ponašanja. Riječ je o poduzimanju malih koraka radi postizanja većeg cilja.“

Hanna Nykänen

Food Preservation Expert, Electrolux, Švedska


Bolja njega odjeće

Broj odjevnih predmeta koje trošimo u posljednjih se 20 godina učetverostručio*. Taj je problem još ozbiljniji zbog činjenice da 90 % odjeće bacamo prije nego je potrebno**. Dio problema leži u brzoj modi, a dio u njezi odjeće nakon kupnje. Zbog loših i zastarjelih navika pranja rublja životni vijek odjeće sve je kraći. Budući da je modna industrija četvrti najveći zagađivač na svijetu***, vrijeme je da promijenimo način na koji koristimo i njegujemo odjeću.

* Izvor: Fashion Revolution
** Izvor: AEG Care Label Project
*** Izvor: Measuring Fashion, svjetska studija utjecaja na okoliš, 2018.

Saznajte više

Cilj za 2030. godinu: pobrinuti se da odjeća traje dvostruko dulje uz upola manji utjecaj na okoliš

Upoznajući ih s boljom njegom odjeće, ljudima nastojimo pomoći da odjeću nose dulje uz upola manji utjecaj na okoliš izazvan njegom odjeće nakon kupnje.

Glavna područja djelovanja

Kako bismo postigli svoj cilj, nastojat ćemo poticati inovacije proizvoda, obrazovati korisnike, provoditi daljnja istraživanja i sklapati korisna partnerstva. Kada je riječ o boljoj njezi odjeće, ovo su područja djelovanja na koja se želimo usredotočiti:

  • Želimo produljiti životni vijek odjeće modernizacijom tehnologije i navika povezanih s njegom rublja.
  • Želimo smanjiti utjecaj njege odjeće na okoliš.
  • Želimo omogućiti njegu svih vrsta tkanina.
  • Želimo pridonijeti održivijim modelima modne potrošnje.

„Moramo osvijestiti primarne resurse koji su nam već dostupni umjesto da i dalje hranimo nezasitnu zvijer.“

Orsola de Castro

inovatorica u području modne industrije, Fashion Revolution, Ujedinjeno Kraljevstvo

Operi. Osuši. Nosi dulje.

Način na koji njegujemo svoju odjeću snažno utječe na okoliš. Vjerujemo da boljom njegom odjeće danas možemo izgraditi održivu budućnost. Omogućite svojoj odjeći dulji vijek trajanja uz Electrolux PerfectCare perilice i sušilice .

Pročitajte više

Bolji prostor doma

Loša kvaliteta zraka postala je općeprisutna opasnost za ljudsko zdravlje. Prema UN-ovim podacima 92 % ljudi živi na mjestima na kojima je onečišćenje veće od preporučenoga. S obzirom da većinu vremena provodimo u zatvorenim prostorima – u prosjeku 16 sati dnevno* – to situaciju čini još gorom. Zbog neodgovarajuće ventilacije koncentracija štetnih onečišćivača u zatvorenim prostorima može biti do pet puta viša nego na otvorenome*. To ne mora biti tako. Možemo poduzeti određene mjere kako bismo poboljšali udobnost doma.

* Izvor: BEAMA – My Health

Saznajte više

Cilj za 2030. godinu: učiniti domove zdravijima i održivijima uvođenjem pametnih rješenja za zrak, vodu i podove

Radom na postizanju toga cilja ubrzat ćemo razvoj rješenja uz koja će više ljudi prostor svojega doma moći učiniti zdravijim na održiviji način.

Glavna područja djelovanja

Radom na postizanju toga cilja Electrolux će ubrzati razvoj rješenja uz koja će više ljudi prostor svojega doma moći učiniti zdravijim na održiviji način. To može uključivati sljedeće:

  • Razvijat ćemo sofisticirana rješenja za pročišćivanje zraka i njegu podova koja se temelje na digitalnoj tehnologiji.
  • Optimizirat ćemo zatvorene prostore i biti predvodnici u osmišljavanju uređaja koji imaju manji utjecaj na klimu zbog učinkovitije upotrebe izvora energije.

„Kvaliteta zraka u zatvorenom se u odnosu na prošla vremena pogoršala dva do pet puta.“

Monica Celotto i Fiorella Trivillin

inovatorice na području kvalitete zraka i održivosti, Electrolux, Italija


Bolja tvrtka

Budući da naša budućnost ovisi o odlukama koje donosimo sada, svi moramo dati svoj obol. To se ne odnosi samo na pojedince. Kako bismo življenje učinili boljim, u Electrolux-u smo odlučni u tome da boljom učinimo i svoju tvrtku. Moramo pogledati što činimo kada je riječ o proizvodnji, primjerice kako posluju naše tvornice i koje materijale biramo, ali i kako možemo optimirati životni vijek proizvoda i pobrinuti se da se uređaji upotrebljavaju na ispravan način kako bi potrošnja resursa bila što učinkovitija.

Saznajte više

Cilj za 2030. godinu: pobrinuti se da naše poslovanje bude klimatski neutralno i kružno

Nastojimo postići da naše tvornice budu bez otpada i u potpunosti klimatski neutralne, a usto razvijamo proizvode koji su, kada je riječ o energiji i ostalim resursima, učinkoviti u najvećoj mjeri.

Glavna područja djelovanja

Kako bismo postigli svoj cilj, nastojat ćemo poticati inovacije proizvoda, obrazovati korisnike, provoditi daljnja istraživanja i sklapati korisna partnerstva. Kada je riječ o boljoj tvrtki, ovo su područja djelovanja na koja se želimo usredotočiti:

  • Želimo da proizvodnja postane klimatski neutralna.
  • Želimo da naše tvornice budu bez otpada.
  • Želimo razvijati proizvode u skladu s ciljevima UN-a za djelovanje u području klime.
  • Želimo ponuditi poslovne modele i primjere dizajna proizvoda koji omogućuju optimalnu upotrebu resursa.

„Vjerujem da ćemo u budućnosti ovo razdoblje smatrati ključnim. Kada se osvrnem na njega, želim prepoznati trenutak koji nas je nagnao da se promijenimo nabolje.“

Jonas Samuelson

Electrolux CEO


Uvod

Želimo pomoći korisnicima da u svojoj svakodnevici usvoje održivije navike. No, kako bismo mogli potaknuti istinsku promjenu, moramo razumjeti koja je razlika između "zelenih namjera" i stvarnog ponašanja. Proveli smo istraživanje na globalnoj razini u sklopu kojega smo ispitali stavove i bojazni povezane s održivim namjerama i ponašanjima u kategorijama okusa, njege odjeće i udobnosti doma.

Podaci i spoznaje istraživanja pomoći će nam shvatiti kako možemo nastaviti osnaživati potrošače i pomoći im u svladavanju tih prepreka – i premostiti jaz koji ih dijeli od ostvarenja "zelenih namjera".

Anketom smo obuhvatili 9320 ispitanika iz devet gradova: Stockholma, San Francisca, Hanoija, Šangaja, Buenos Airesa, Santiaga, Varšave, Sao Paola i Melbournea. Ti gradovi predstavljaju ključna Electrolux tržišta, a usto se ubrajaju među progresivnije kada je riječ o održivom ponašanju.

Saznajte više

Što se smatra održivim pristupom prehrani?

Smanjenje količine otpada od hrane smatra se najodrživijim pristupom prehrani te ga 36 % ispitanika svrstava među tri mjere koje vode do održiva pristupa prehrani. Na drugome i trećemu mjestu popisa najodrživijih pristupa prehrani nalaze se konzumacija sezonskih namirnica i konzumacija namirnica iz vlastitoga uzgoja. Samo je 18 % ispitanika izjavilo da najodrživijim pristupom prehrani smatra konzumaciju namirnica biljnoga podrijetla.

Prehrana koja se temelji na namirnicama biljnoga podrijetla u potpunosti se, ili barem većim dijelom, sastoji od namirnica koje se dobivaju od biljaka, uključujući povrće, žitarice, orašaste plodove, grahorice i voće uz malo životinjskih proizvoda ili bez njih (Wikipedia).

Kako se ljudi ponašaju?

Smanjenje količine otpada od hrane najrasprostranjenije je održivo ponašanje: 53 % ispitanika izjavilo je da o tome vodi računa u svakodnevnom životu. Tek se svaka četvrta osoba u svojoj prehrani oslanja na namirnice biljnoga podrijetla.

S kakvim se jazom između namjera i ponašanja susrećemo u kategoriji okusa?

Potrošači su iznimno motivirani za smanjenje otpada od hrane, no iz nekog razloga to ne provode u djelo. Čak je 32 % ispitanika izjavilo da želi smanjiti količine otpada od hrane koju trenutačno proizvodi. Međutim, 60 % njih baca namirnice najmanje jednom tjedno. Namirnice se najčešće bacaju zato što im je istekao rok trajanja i zato što se, ako su svježe, previše brzo kvare. Kada je riječ o prehrani koja se temelji na namirnicama biljnoga podrijetla, jaz između namjera i "zelenoga ponašanja" nije velik i samo je 18 % ispitanika izjavilo da bi htjelo jesti više namirnica biljnoga podrijetla. U tome ih ponajviše sprječavaju strah da prehranom koja se temelji na namirnicama biljnoga podrijetla ne bi unosili dovoljno hranjivih tvari i uvjerenje da bi im nedostajali okus i tekstura životinjskih proizvoda te da nakon takvih obroka ne bi bili siti.

Kada je riječ o prehrani koja se temelji na namirnicama biljnoga podrijetla, jaz između namjera i "zelenoga ponašanja" nije velik i samo je 18 % ispitanika izjavilo da bi htjelo jesti više namirnica biljnoga podrijetla. U tome ih ponajviše sprječavaju strah da prehranom koja se temelji na namirnicama biljnoga podrijetla ne bi unosili dovoljno hranjivih tvari i uvjerenje da nakon takvih obroka ne bi bili siti.

Tek svaka peta osoba vjeruje da prehrana koja se temelji na namirnicama biljnoga podrijetla predstavlja najučinkovitiji put do održive prehrambene prakse. S druge strane, približno 30 % svjetske emisije povezano je s proizvodnjom hrane (izvor: IPCC-ovo Posebno izvješće o klimatskim promjenama i stanju zemljišta, 2019.).


Što se smatra održivim pristupom njezi odjeće?

Pet od deset ispitanika izjavilo je da ne raspolaže dovoljnim znanjem o održivim praksama povezanima s njegom odjeće. No 69 % njih svjesno je da produljivanje životnoga vijeka odjevnih predmeta predstavlja učinkovitu održivu praksu. Kada smo ih zamolili da definiraju održivu njegu odjeće, ispitanici su spominjali pranje rublja u punoj perilici i upotrebu perilica koje se odlikuju učinkovitom potrošnjom vode.

Kako se ljudi ponašaju?

Način na koji njegujemo odjeću uvelike je stvar navike i samo 40 % ispitanika aktivno nastoji produljiti životni vijek svoje odjeće. Samo 48 % vodi računa o tome da perilicu za rublje napuni do kraja, što znači da u tom pogledu još uvijek ima prostora za napredak. Ispitanici odjeću peru zbog neugodna mirisa ili mrlja, a neki to čine i jednostavno zato što vole svježe opranu odjeću. Odabir pranja na nižim temperaturama nije previše učestao pa tako tek svaka treća osoba aktivno poduzima taj korak, iako su deterdženti za pranje rublja često jednako učinkoviti na nižoj temperaturi.

S kakvim se jazom između namjera i ponašanja susrećemo u kategoriji njege odjeće?

Najveći jaz između namjera i stvarnoga ponašanja u području njege odjeće pronalazimo u činjenici da ispitanici tvrde da bi htjeli upotrebljavati energetski učinkovitije perilice rublja, dok je jedan od najmanjih vidljiv kada je riječ o pranju rublja na nižim temperaturama, jer bi samo 14 % ispitanika htjelo češće prati rublje na nižim temperaturama. U tome ih najčešće sprječava činjenica da iz navike slijede upute za njegu na etiketi i uvjerenje da se na nižim temperaturama ne mogu riješiti mrlja. Usto tek svaka četvrta osoba vjeruje da je snižavanje temperature održivije.


Što se smatra uzrokom onečišćenja zraka u zatvorenim prostorima?

Očuvanje kvalitete zraka u zatvorenome prostoru za naše je ispitanike prioritet pa je tako njih četiri od pet izdvojilo kvalitetu zraka i čistoću kao dva najvažnija čimbenika zdravlja u prostoru doma. Pa ipak, samo njih 39 % osjeća da može unaprijediti kvalitetu zraka u zatvorenom prostoru.

Polovica ispitanika tvrdi da je svjesna uzroka onečišćenja zraka u zatvorenome prostoru, a 41 % njih vjeruje da usisavanje ima negativan učinak na kvalitetu zraka u zatvorenome prostoru. Najgorim onečišćivačima smatraju pušenje u zatvorenome prostoru, pesticide te lakove za kosu i dezodoranse u spreju.

Što ljudi čine kako bi unaprijedili kvalitetu zraka u zatvorenome prostoru?

Iako 41 % ispitanika tvrdi da usisavanje pridonosi onečišćenju zraka u zatvorenome prostoru, prozračivanje i usisavanje najčešće su mjere koje ispitanici poduzimaju kako bi poboljšali kvalitetu zraka u svojemu domu. Broj ljudi koji vjeruju da uopće mogu poboljšati kvalitetu zraka u svojemu zatvorenom prostoru zapravo je vrlo malen.

S kakvim se jazom između namjera i ponašanja susrećemo u kategoriji udobnosti doma?

Najveći jaz između namjera i stvarnoga ponašanja kada je riječ o udobnosti doma leži u činjenici da bi ispitanici htjeli upotrebljavati pročišćivače zraka kako bi smanjili količinu alergena i onečišćivača u zatvorenome prostoru.

Molimo vas da nam se za pristup cijelom izvješću obratite na e-mail kamilla.dala@electrolux.com


Stoljeće ponovnoga otkrivanja udobnosti doma

Electrolux je osnovan s idejom proizvodnje lakših usisivača, jednostavnijih za upotrebu. Širom svijeta ti su usisavači promovirani kao sredstvo za poboljšanje zdravlja i higijene. Od inovacije osnivača Axela Wenner-Grena, koji je stavio metalne vodilice na usisivač Model V, do puštanja prvoga robotskog usisivača na svijetu na tržište, putovanje se nastavlja.

Stoljeće inovacija u njezi tkanine

Perilica rublja prozvana je najvećim izumom industrijske revolucije zbog utjecaja na ulogu žena u društvu. Uz različite doprinose, uključujući revolucionarnu perilicu rublja „plutajućega krila“ 1940.-ih, Electrolux je potrošačima omogućio da svoje vrijeme provode baveći se uistinu važnim stvarima, bez obzira je li to obrazovanje ili provođenje više vremena u krugu obitelji.

Stoljeće inovacija doživljaja okusa

Stvaranje ugodnih kulinarskih iskustava uvijek je bila pokretačka snaga naših inovacija u kuhinji. U povijesti smo se nadahnjivali jedinstvenom profesionalnom baštinom kako bismo to i ostvarili. Revolucionarni multipraktik Kitchen Assistent i CombiSteam pećnice samo su neki od primjera.

Electrolux Kitchen Assistent: prepoznatljiv klasik nordijskoga dizajna

Godine 1939. Electrolux je švedskome dizajneru i inženjeru Alvaru Lenningu dao zadatak pretvaranja profesionalnoga restoranskog kuhinjskog uređaja u manji, kompaktniji uređaj koji bi bio prikladan za kućnu upotrebu. Rijetki bi pomislili da će Electrolux Kitchen Assistent postati jedan od najdugovječnijih Electrolux proizvoda, hvaljen i zbog svoje čvrste pouzdanosti i dizajna.

product exhibition

Revolucionarni model V

Model V imao je metalne vodilice za klizanje podom kako bi učinkovito usisao prašinu i prljavštinu iako je bio manji i znatno lakši od svojih uspravnih prethodnika. Vodilice su bile Wenner-Grenova ideja. Nije odmogla ni činjenica da je uređaj bio dostojan predstavnik novoga industrijskog dizajna toga doba u duhu njemačkoga arhitekta Petera Behrensa.

Prva na svijetu: „Okrugla limenka“

Perilica posuđa D10, prozvana „Okruglom limenkom“, na tržište je puštena 1959. godine. Bila je to prva kompaktna perilica posuđa za upotrebu na radnoj površini. U vrijeme kada većina kuhinja nije bila prilagođena za ugradnju perilica posuđa, ovaj se model mogao koristiti u većini kuhinja, bez potrebe za većim zahvatima.