The Better Living Program

The Better Living Program jedanaestogodišnji je plan djelovanja kojim tvrtka Electrolux nastoji oblikovati bolji i održiviji način života diljem svijeta. U središtu programa nalazi se popis 100 odvažnih mjera koje smo se obvezali poduzeti do 2030. godine, i neprestano se proširuje. U tim se mjerama ogleda naša predanost četirima jasnim ciljevima koje smo definirali u sklopu kategorija bolje prehrane, bolje njege odjeće, boljega prostora doma i bolje tvrtke.

 

PROČITAJTE VIŠE OVDJE

100 mjera

U samome srcu Programa za bolje življenje nalazi se popis mjera koje smo se obvezali provesti tijekom jedanaest godina. Taj će se popis s vremenom proširivati: do 2030. godine na njemu će se nalaziti 100 mjera, a svaka će od njih biti korak na putu prema našim četirima glavnim ciljevima.

Te mjere podrazumijevaju suradnju s partnerima, stručnjacima u industriji, istaknutim nosiocima promjena – pa čak i drugim robnim markama – diljem svijeta. Naime, kad naš pogled ne bi sezao dalje od nas samih, mogli bismo zaboraviti na dalekosežne promjene.

Saznajte više

Ciljevi za 2030. godinu

Bolja prehrana

Težimo potaknuti više ljudi da usvoje prehranu koja čini dobro ljudima i planetu. To znači da težimo poboljšati prehrambenu vrijednost onoga što ljudi jedu pokazujući pritom kako uvođenje održivijih namirnica u prehranu – posebno onih biljnoga podrijetla – može biti izvor užitka. Usto na svaki mogući način želimo pridonijeti smanjenju količine prehrambenoga otpada.

Cilj za 2030. godinu: pobrinuti se da održiva prehrana postane najpoželjniji izbor.

PROČITAJTE VIŠE

Bolja njega odjeće

By modemising care technology and inspiring better care habits for all fabrics, we aim to prolong the average life of garments while reducing the environmental impact of aftercare by up to half. We also want to contribute to more sustainable fashion consumption models. 

2030 Target: Make clothes last twice as long with half the environmental impact.

PROČITAJTE VIŠE

Bolji prostor doma

Working towards this target we will accelerate the development of solutions that enable more people to achieve healthier homes in a more sustainable way. 

2030 Target: Make homes healthier and more sustainable through smart solutions for air, water and floors

PROČITAJTE VIŠE

Bolja tvrtka

Through more responsible production, sourcing and solutions, we aim to make our manufacturing climate neutral while running zero-waste factories. We want to develop our products in line with UN climate action goal and we will seek to offer business models and designs that optimise use of resources.

2030 Target: Make our business climate neutral and circular.

PROČITAJTE VIŠE

Izvješće o boljemu življenju

Svjetsko istraživanje stavova korisnika i izazova povezanih s održivim življenjem

One man & woman

Introducing intuitive cooking

The products in our new kitchen range are so intuitive that you don´t have to think. Instead, you can focus on flavours, family and friends. For better living. Designed in Sweden.


Bolja prehrana

Kada je riječ o našemu zdravlju, hrana je nesumnjivo ključni čimbenik. Ništa manje ključna nije ni kada je riječ o zdravlju našega planeta jer je prehrambena industrija zaslužna za trećinu svjetske potrošnje energije i više od 20 posto emisija*. Stoga je još šokantnija činjenica da se 30 % kupljenih namirnica baca** iako devetina svjetskoga stanovništva svake noći na spavanje odlazi prazna želuca***. Upravo zato želimo pomoći ljudima da počnu donositi bolje prehrambene odluke koje ne zahtijevaju nikakav napor te su izvor užitka.

* Izvor: UN-ovi ciljevi održivoga razvoja, 2018.
** Izvor: UN-ovi ciljevi održivoga razvoja, 2018.
*** Izvor: Food Aid Foundation

Saznajte više

Cilj za 2030. godinu: pobrinuti se da održiva prehrana postane najpoželjniji izbor

Težimo potaknuti ljude da jedu, dobavljaju i obrađuju namirnice tako da to čini dobro ljudima i planetu – a da se pritom ne odreknu užitka.

Glavna područja djelovanja

Kako bismo postigli svoj cilj, nastojat ćemo poticati inovacije proizvoda, obrazovati korisnike, provoditi daljnja istraživanja i sklapati korisna partnerstva. Kada je riječ o boljoj prehrani, ovo su područja djelovanja na koja se želimo usredotočiti:

  • Želimo učiniti sve što možemo kako bismo smanjili količine otpada od hrane.
  • Želimo potaknuti ljude na prehranu koja se u većoj mjeri temelji na namirnicama biljnoga podrijetla.
  • Želimo smanjiti gubitak hranjivih tvari iz namirnica.
  • Želimo unaprijediti iskustvo održive prehrane boljim okusima, teksturama i bojama.
  • Želimo pridonijeti tomu da se sve te promjene lako uklope u svakodnevni život.

„Neprestano radimo na pronalasku boljih rješenja za očuvanje namirnica. No održiva prehrana podrazumijeva i promjenu ponašanja. Riječ je o poduzimanju malih koraka radi postizanja većeg cilja.“

Hanna Nykänen

stručnjakinja za očuvanje namirnica, Electrolux, Švedska


Bolja njega odjeće

Broj odjevnih predmeta koje trošimo u posljednjih se 20 godina učetverostručio*. Taj je problem još ozbiljniji zbog činjenice da 90 % odjeće bacamo prije nego je potrebno**. Dio problema leži u brzoj modi, a dio u njezi odjeće nakon kupnje. Zbog loših i zastarjelih navika pranja rublja životni vijek odjeće sve je kraći. Budući da je modna industrija četvrti najveći zagađivač na svijetu***, vrijeme je da promijenimo način na koji trošimo i njegujemo odjeću.

* Izvor: Fashion Revolution
** Izvor: AEG Care Label Project
*** Izvor: Measuring Fashion, svjetska studija utjecaja na okoliš, 2018.

Saznajte više

Cilj za 2030. godinu: pobrinuti se da odjeća traje dvostruko dulje uz upola manji utjecaj na okoliš

Upoznajući ih s boljom njegom odjeće, ljudima nastojimo pomoći da odjeću nose dulje uz upola manji ekološki otisak njege nakon kupnje.

Glavna područja djelovanja

Kako bismo postigli svoj cilj, nastojat ćemo poticati inovacije proizvoda, obrazovati korisnike, provoditi daljnja istraživanja i sklapati korisna partnerstva. Kada je riječ o boljoj njezi odjeće, ovo su područja djelovanja na koja se želimo usredotočiti:

  • Želimo produljiti životni vijek odjeće modernizacijom tehnologije i navika povezanih s njegom rublja.
  • Želimo smanjiti utjecaj njege odjeće na okoliš.
  • Želimo omogućiti njegu svih vrsta tkanina.
  • Želimo pridonijeti održivijim modelima modne potrošnje.

„Moramo osvijestiti primarne resurse koji su nam već dostupni umjesto da i dalje hranimo nezasitnu zvijer.“

Orsola de Castro

inovatorica u području modne industrije, Fashion Revolution, Ujedinjeno Kraljevstvo


Bolji prostor doma

Loša kvaliteta zraka postala je općeprisutna opasnost za ljudsko zdravlje. Prema UN-ovim podacima 92 % ljudi živi na mjestima na kojima je onečišćenje veće od preporučenoga. S obzirom da većinu vremena provodimo u zatvorenim prostorima – u prosjeku 16 sati dnevno* – to situaciju čini još gorom. Zbog neodgovarajuće ventilacije koncentracija štetnih onečišćivača u zatvorenim prostorima može biti do pet puta viša nego na otvorenome*. To ne mora biti tako. Možemo poduzeti napore da bismo poboljšali udobnost doma.

* Izvor: BEAMA – My Health

Saznajte više

Cilj za 2030. godinu: učiniti domove zdravijima i održivijima uvođenjem pametnih rješenja za zrak, vodu i podove

Radom na postizanju toga cilja ubrzat ćemo razvoj rješenja uz koja će više ljudi prostor svojega doma moći učiniti zdravijim na održiviji način.

Glavna područja djelovanja

Radom na postizanju toga cilja Electrolux će ubrzati razvoj rješenja uz koja će više ljudi prostor svojega doma moći učiniti zdravijim na održiviji način. To može uključivati sljedeće:

  • Razvijat ćemo sofisticirana rješenja za pročišćivanje zraka i njegu podova koja se temelje na digitalnoj tehnologiji.
  • Optimirat ćemo zatvorene prostore i biti predvodnici u osmišljavanju uređaja koji imaju manji utjecaj na klimu zbog učinkovitije upotrebe izvora energije.

„kvaliteta zraka u zatvorenom se u odnosu na prošle vremena pogoršala dva do pet puta.“

Monica Celotto i Fiorella Trivillin

Inovatorice na području kvalitete zraka i održivosti, Electrolux, Italija


Bolja tvrtka

Budući da naša budućnost ovisi o odlukama koje donosimo sada, svi moramo dati svoj obol. To se ne odnosi samo na pojedince. Kako bismo življenje učinili boljim, u Electrolux smo odlučni u tome da boljom učinimo i svoju tvrtku. Moramo osvijestiti što činimo kada je riječ o proizvodnji, primjerice kako posluju naše tvornice i koje materijale biramo, ali i kako možemo optimirati životni vijek proizvoda i pobrinuti se da se uređaji upotrebljavaju na ispravan način kako bi potrošnja resursa bila što učinkovitija.

Saznajte više

Cilj za 2030. godinu: pobrinuti se da naše poslovanje bude klimatski neutralno i kružno

Nastojimo postići da naše tvornice budu bez otpada i u potpunosti klimatski neutralne, a usto razvijamo proizvode koji su, kada je riječ o energiji i ostalim resursima, učinkoviti u najvećoj mjeri.

Glavna područja djelovanja

Kako bismo postigli svoj cilj, nastojat ćemo poticati inovacije proizvoda, obrazovati korisnike, provoditi daljnja istraživanja i sklapati korisna partnerstva. Kada je riječ o boljoj tvrtki, ovo su područja djelovanja na koja se želimo usredotočiti:

  • Želimo da proizvodnja postane klimatski neutralna.
  • Želimo da naše tvornice budu bez otpada.
  • Želimo razvijati proizvode u skladu s ciljevima UN-a za djelovanje u području klime.
  • Želimo ponuditi poslovne modele i primjere dizajna proizvoda koji omogućuju optimalnu upotrebu resursa.

„Vjerujem da ćemo u budućnosti ovo razdoblje smatrati ključnim. Kada se osvrnem na njega, želim prepoznati trenutak koji nas je nagnao da se promijenimo nabolje.“

Jonas Samuelson

Izvršni direktor i predsjednik tvrtke Electrolux



Stoljeće ponovnoga otkrivanja udobnosti doma

Electrolux je utemeljen na ideji lakših usisivača koji se jednostavnije upotrebljavaju, koje je tvrtka promovirala širom svijeta kao sredstvo za poboljšanje zdravlja i higijene. Od inovacije osnivača Axela Wenner-Grena, koji je stavio metalne vodilice na usisivač Model V, do puštanja prvoga robotskog usisivača na svijetu na tržište, putovanje se nastavlja.

Stoljeće inovacija u njezi tkanine

Perilica rublja prozvana je najvećim izumom industrijske revolucije zbog utjecaja na ulogu žena u društvu. Uz različite doprinose, uključujući revolucionarnu perilicu rublja „plutajućega krila“ 1940.-ih, Electrolux je korisnicima omogućio da svoje vrijeme provode baveći se uistinu važnim stvarima, bez obzira je li to obrazovanje ili provođenje više vremena u krugu obitelji.

Stoljeće inovacija doživljaja okusa

Stvaranje ugodnih kulinarskih iskustava uvijek je bila pokretačka snaga naših kuhinjskih inovacija. U povijesti smo se nadahnjivali jedinstvenom profesionalnom baštinom kako bismo to i ostvarili. Revolucionarni multipraktik Assistent i pećnice CombiSteam samo su neki od primjera.

Electrolux Assistent: prepoznatljiv klasik nordijskoga dizajna

Godine 1939. Electrolux je švedskome dizajneru i inženjeru Alvaru Lenningu dao zadatak pretvaranja profesionalnoga restoranskog kuhinjskog uređaja u manji, kompaktniji uređaj koji bi bio prikladan za kućnu upotrebu. Rijetki bi pomislili da će Electrolux Assistent postati jedan od najtrajnijih tvrtkinih proizvoda, hvaljen i zbog svoje čvrste pouzdanosti i dizajna.

product exhibition

Revolucionarni model V

Model V imao je metalne vodilice za klizanje podom kako bi učinkovito usisao prašinu i prljavštinu iako je bio manji i znatno lakši od svojih uspravnih prethodnika. Vodilice su bile Wenner-Grenova ideja. Nije odmogla ni činjenica da je uređaj bio dostojan predstavnik novoga industrijskog dizajna toga doba u duhu njemačkoga arhitekta Petera Behrensa.

Prva na svijetu: „Okrugla limenka“

Perilica posuđa D10, prozvana „Okruglom limenkom“, na tržište je puštena 1959. godine. Bila je to prva kompaktna perilica posuđa za upotrebu na radnoj površini. U vrijeme kada većina kuhinja nije bila prilagođena za ugradnju perilica posuđa, ovaj se model mogao ugraditi u većinu kuhinja bez potrebe za većim zahvatima.